De aanschaf van computers of digiborden leidt niet zonder meer tot kwaliteitsverbetering. De Vier in Balans Monitor 2011 van Kennisnet laat zien dat het rendement van ict nauw samenhangt met de aanwezigheid van een leraar die samenhang weet aan te brengen tussen de leerinhoud, de ict-toepassing en de leerling.

Vanzelfsprekend

Het gebruik van ict in het onderwijs in het basis-, voortgezet-, en middelbaar beroepsonderwijs is de afgelopen jaren vanzelfsprekend geworden. Dat laat de Vier in Balans Monitor 2011 van Kennisnet naar de stand van ict-gebruik in het onderwijs zien. Ict maakt het onderwijs efficiënter, effectiever en aantrekkelijker. De uitkomsten van de monitor worden samengevat in het volgende filmpje:

Meer informatie over de Vier in Balans Monitor vind je op onderzoek.kennisnet.nl

Download de Vier in Balans Monitor of bestel een gratis exemplaar

VorigeNationale Onderwijsweek 2011 verbindt jong en oud
VolgendeOnderwijstoezicht en kwaliteit van het onderwijs
Reacties (0)

Er zijn bij dit artikel nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter