Wat HubSpot marketing automation voor jou kan betekenen

Marketing automatisering is een beest - het voelt als het onverzadigbare monster onder jouw bed dat altijd honger heeft en wacht om je te verslinden. Maar als je het eenmaal begint te voeden, wordt het jouw beste vriend en partner. De voordelen van de implementatie van marketing automatisering zijn uitstekend, want het helpt jouw marketing proces te stroomlijnen. Het bespaart tijd, optimaliseert de efficiëntie, vermindert handmatige fouten, verbetert de ROI en verhoogt de omzet met gepersonaliseerde campagnes. Lees verder om alles te leren wat je moet weten over HubSpot marketing automatisering en hoe je het kunt gebruiken als hulpmiddel in jouw digitale marketingstrategie.

2-staps Lead Tracking meting

De twee fasen van marketing automatisering zijn lead tracking en lead scoring. Lead tracking is het proces van identificeren en opvolgen van leads die binnenkomen via verschillende kanalen (zoals jouw website of blog). Met marketing automatiseringssoftware kunt je elk van jouw leads volgen, zodat je e-mails kunt sturen op het beste moment en met de beste informatie. Dit kan een groot verschil maken in hoeveel leads je krijgt en hoeveel van die leads betalende klanten worden. Met de lead tracking tools van HubSpot kun je geautomatiseerde workflows maken die afhankelijk zijn van het gedrag van de lead. Dit betekent dat je verschillende e-mails naar verschillende mensen kunt sturen op basis van hun eerdere acties. Dit kan een groot verschil maken omdat je zeer gepersonaliseerde berichten naar elke lead kunt sturen.

1-Click enquête maken en volgen

Een van de beste manieren om jouw leads te segmenteren en jouw marketingberichten te personaliseren is door middel van lead-enquêtes. Lead-enquêtes zijn vragen die je aan elke lead stelt om hun behoeften, wensen en pijnpunten beter te begrijpen. Met marketing automatiseringssoftware kunt je snel en eenvoudig lead-enquêtes maken. je kunt ook bijhouden welke leads de enquête hebben ingevuld en welke niet (en waarom). Deze gegevens helpen je om sterk aangepaste marketingberichten op te stellen die relevant zijn voor elke specifieke persoon. Met de lead enquête tool van HubSpot kun je in een paar klikken enquêtes maken en bijhouden. je kunt gerichte enquêtes maken voor jouw website, blogberichten, nieuwsbrief campagnes en meer. Je kunt ook bijhouden welke leads je enquête hebben ingevuld en welke niet. Zo kunt je jouw leads segmenteren op basis van hun antwoorden op de enquête.

Conclusie

Marketing automatisering biedt veel voordelen voor zowel nieuwe als gevestigde bedrijven. Het helpt je sterk gepersonaliseerde marketingboodschappen te creëren die aansluiten bij elke individuele lead op basis van hun interesses en wensen. Dit kan de klanttevredenheid verhogen, meer leads in de verkooptrechter brengen en jouw totale verkoop stimuleren. Met marketing automatisering kun je je richten op het sluiten van meer verkopen en het bieden van uitzonderlijke klantenservice. Zo komt er meer tijd vrij, zodat je kunt doen waar je goed in bent: jouw bedrijf runnen. Bekijk de website van Webs voor meer informatie en handige tips.

VorigeOpleiding volgen voor budgetcoach
VolgendeBedrijf dat aan pentesting doet in Nederland
Reacties (0)

Er zijn bij dit artikel nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter